English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

Bahar Samsun'da 2 kişiye hayat verdi Bahar

 Site Sahibi Adminin Böbrek Nakli olduğu gün
Bu Resimde anlatılmaz  yaşanır derleya işte ben şu anda bunu yaşıyorum kimin sayesinde organ naklinin ve organ bağışının sayesinde Lütfen duyarlı olalalım organlarımızı bağışlayalım.
Tam Tamına 12 Sene diyalize Girdim ve herşey bir anda deyişti bir telefonla......

 1 Hafta önce Beyin ölümü gerçekleşen Bahar Alibaş'ın "Benim organlarımı bağışlayın, Belki ihtiyacı olan vardır" demesi üzerine alınan organları Samsun'da iki kişiye hayat verdi.
Bundan 1 Hafta önce Giresun'un Keşap ilçesi Keşap Çok Programlı Lisesi 1. sınıf öğrencisi Bahar Alibaş (15), bundan bir hafta önce, beyninde oluşan tümör nedeniyle, tedavi gördüğü Ordu Devlet Hastanesi'nde beyin ölümü gerçekleşmişti. Küçük Bahar'ın beyin ölümü gerçekleşmeden önce ailesine "Benim organlarımı bağışlayın. Belki ihtiyacı olan vardır" dediği ve bunun üzerine Alibaş ailesinin Bahar'ın organlarını bağışladığı öğrenildi. Bağışlanan 2 Böbrek ise Samsun'da böbrek nakli bekleyen 2 hastaya nakil edildi. Böbreklerin nakil edilmesi sonrasında OMÜ Tıp Fakültesi hastanesinde tedavi altında tutulan Hasan Yıldırım ve Havva Civelek ise böbrek naklinin gerçekleşmesinden dolayı çok mutlu olduklarını dile getirdi. Minik Bahar'ın karaciğeri ise, Erzurum'da organ nakli bekleyen bir hastaya gönderildi.

12 YILDIR ORGAN NAKLİ BEKLİYORDUM
Yaklaşık 6 gün önce ameliyatla böbrek nakli yapılan Hasan Yıldırım, "12 yıldır organ nakli bekliyordum. Bir telefonla hayatım değişti. Nakil nihayet gerçekleşti. Şimdi çok iyiyim. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Bize organlarını veren kişinin ailesine de özellikle teşekkür etmek istiyorum. Bunun yaygınlaşmasını istiyoruz. Dualarımız bize organlarını veren küçük kız ile olacak" dedi.

HAVVA CİVELEK, KÜÇÜK BAHAR'A DUA EDİYOR
7 yıldır böbrek hastası olan ve kendisine gelen mutlu haber ile hayata tekrar bağlanan 35 yaşındaki Havva Civelek, çok mutlu olduğunu kaydetti. Artık yaşama daha çok sarıldığını ifade eden Civelek, "Böyle bir şeyin olmasını hiç beklemiyordum. Artık umudumu yitirmiştim. Organ naklinin olacağını duyduğum zaman heyecandan ağladım. Şuanda çok mutluyum. Bahar kızımızın mekanı cennet olsun. Ailesine de ayrıca çok teşekkür etmek istiyorum. Türkiye'de hatta Dünya'da Organ nakli yaygınlaşmalı çünkü bizim gibi organ nakli bekleyen binlerce kişi var" şeklinde konuştu.

SAMSUN'DA BİN CİVARINDA HASTA ORGAN NAKLİ BEKLİYOR
Sağlık Bakanlığı ile koordineli olarak Ordu`da ki hastaneden organları aldıklarını dile getiren OMÜ Tıp Fakültesi Üroloji Bölümü Yrd. Doç. Dr. Yarkın Kamil Yakupoğlu, 2 böbreği aldıktan sonra üniversiteye geri döndüklerini açıkladı. 26 Şubat Perşembe günü de 2 hastayı, böbrek nakli yapmak üzere ameliyata aldıklarını belirten Yakupoğlu, "Başarılı bir şekilde böbrek nakillerini yaptık. Ameliyat 2.5 saat boyunca başarılı bir şekilde sürdü. Ameliyattan sonra hastalarımız 6. gününde ve şuanki durumları gayet iyi. İnşallah hastamızı en kısa sürede taburcu edeceğiz. Organ naklinin arttırılmasında çok büyük fayda var. Sadece Samsun`da bin civarında hastamız var. Bu yıl verilere baktığımızda Türkiye`de 55 bin böbrek hastası var. Türkiye`de diyaliz için harcanan para ise yılda 1.5 milyar dolar civarındadır. Biz bu hastalara organ nakli yapabilirsek hem yaşam sürelerini uzatıyoruz hem de tedavi masraflarını 3`te 1 oranında azaltmış oluyoruz" ifadelerini kullandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İLETİŞİM FORMU

Name:
Email Address:

Put a website form like this on your site.
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

Blog Lıstem