English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

Böbrek bekleyen kardeşlerin yüzü 3 ay arayla güldü

Böbrek bekleyen kardeşlerin yüzü 3 ay arayla güldü

Trabzon'da, böbrek yetmezliği nedeniyle biri 12, diğeri de 6 yıldır diyalize giren iki kız kardeş 3'er ay arayla gerçekleştirilen böbrek nakilleriyle sağlıklarına kavuştu.

Uzun yıllar böbrek rahatsızlığı çeken ve yaklaşık 12 yıldır diyalize giren 25 yaşındaki Özlem Reis ile 6 yıldır diyaliz makinesine bağımlı yaşayan kardeşi 16 yaşındaki Özge
Reis'in hayatı, Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Tıp Fakültesi Farabi Hastanesi'nde 3'er ay arayla yapılan böbrek nakilleriyle değişti.

Böbrek yezmezliği nedeniyle çocukluktan itibaren önemli sağlık sorunları yaşayan, ömrünün yarısını hastanelerde geçiren Özlem Reis, KTÜ Tıp Fakültesi'nden gelen telefonlarla 3 ay önce kardeşinin, 10 gün önce de kendisinin kaderinin değiştiğini söyledi.

Gece yarısı gelen telefonla kendisi için uygun böbrek bulunduğunun babası Kemal Reis'e bildirildiğini ifade eden Özlem Reis, ''Babam, uygun böbreğin bulunduğunu sıradaki tek hastanın ben olduğumu söyleyince donakaldım. Sabah hastaneye gittik, tahliller, araştırmalar, testler yapıldı. Ameliyathaneye girene kadar nakil olacağıma inanmadım. Bu hastalıkla çocuk yaşta tanışmıştım. Uzun yıllar yaşam savaşı verdim, tedavi sürecinde, Trabzon'da, başka şehirde bir çok sorunlarla karşılaştım'' dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İLETİŞİM FORMU

Name:
Email Address:

Put a website form like this on your site.
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

Blog Lıstem