English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

FMF hastasından böbrek naklinden sonra yaşam kraterleri

Bu yazımda sizlere FMF akdeniz ateşi hastası olan bir böbrek hastasının nakilden sonra  yaşam krıterlerini anlatacağım.

Konunun kaynağı olarak çevremde gördüğüm FMF li hastalar ve kendimden örnek  vereceğim mesela ben böbrek nakli olmadan önce hep sorardım fmf hastaları böbrek naklinden sonra nasıl bir hayatları olur. Kolsin ilacını içecekmiyiz derdim meğerki içicekmişim Hep düşünürdüm böbrek nakli olabilirmi fmf akdeniz ateşi hastaları sordum meğerki fmflilerde böbrek nakli olurmuş olamaz diyen doktorlarda gördüm ama dediklerinin hep tersi olddu yani araştırmak gerek bir yerde bir doktorla olmuyor bu sağlık işleri bunlar önemli konular sağlık önce sağlık demeliyiz.

Kafamı hep bunlarla  kurcalardım  fmf akdeniz ateşi böbrek nakli olduktan sonra fmf rahatsızlığında herhangi bir deyişiklik olmuyor ayak ve eklem ağrılarınız gene oluyor tez yorulabiliyosunuz ama vucutta diyalize girerken idrar olmadığı için vucutta sıvı birikmediği için eskiye nazaran daha iyi hisedersiniz.

Kolsişin hapına devam ediyoruz günde 3 külo suya devam daha vazlada içebilirsiniz ben bukadar içiyorum genel de fmflilerde amiloidoz olma riski olduğu için ben bazen kör aspirin içiyorum tansiyon ilaçıda içiyorum duruma göre nakil ilaçlarını hiç aksatmamak gerek iş hayatına gelince diyalize nazaran daha çok aftif oluyosunuz aylık veya kontrolerinizi yaptırırken fmfli olduğunuzu ilaç düzeylerinizi ve kullandığınız kolşisin ilacınızı nekadar alcanızı mutlaka doktorunuza söyleyiniz çünki ALT  karaciyer emzim deyerlerinde oynama yapıyor fmf akdeniz ateşi hastalarında böbrek nakli olma diyer insanlarda olan nakille aynı diyebiliriz.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İLETİŞİM FORMU

Name:
Email Address:

Put a website form like this on your site.
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

Blog Lıstem